تساقط الشعر من اصعب المشاكل المزعجة لكل انثي او رجل و بتتعدد اسبابه لكن السبب الاكثر انتشارا في تساقط الشعر هو الي بيكون بسبب ضعف بصيله الشعر نفسها ودا بسبب سوء تغذيه او نقص الفيتامينات والمعادن . .  ايه الفرق بين البلازما و ال (growth factors) و ايهما افضل ؟ – سبب فاعلية البلازما هو انها تحتوي على العديد من انواع الGF ولكن تركيزها و انواعها قد يختلف من شخص لآخر اما في حالة استخدام AQ فان تركيز ال GF يكون ثابت ويتم استخدام ٣ انواع فقط ، و يصل تركيزها ال ٧٠ ضعف تركيز البلازما . لو عملت بلازما و مجابتش نتيجة هل ال GF ممكن تجيب نتيجة؟ – بعض الحالات بتعاني من مشاكل زي الانيميا ، نقص الڤيتامينات و المعادن ، حالة نفسية سيئة كل العوامل دي لها تأثير سلبي على كفاءة عينة البلازما و نقدر نتجنب ده باستعمال ال GF. – بنحتاج كام جلسة ؟ -تقريباً من 6 الي 8 جلسات بمعدل جلسة كل اسبوعين .  ايه النتيجة المتوقعة و تظهر بعد قد ايه ؟ – في خلال الشهر الاول تساقط الشعر بيقل بالتدريج لحد ما يوصل للمعدل الطبيعي ، في الشهر الثاني بيبدأ التحسن على الشعر الموجود ، و في الشهر الثالث بيبدأ الشعر الجديد يظهر
للاتصال : 01000008106

فروعنا :
مصر الجديدة : 13 ش الثورة – الكوربة – أعلي Supreme Cafe

المهندسين : 26 ش لبنان أعلي Mother Care

مدينة نصر : 60 ش عباس العقاد أمام McDonald’s

الاسئلة الشائعة

  • 1- ايه هو (الخلايا الجزعية) Growth factors ؟

    – تعد (الخلايا الجزعية) Growth factors احدث طرق لعلاج تساقط وفيها بيتم حقن فروه الراس بشكل سطحي جدا بمجموعة من البروتينات المحفزه للنمو GF مماثله للموجوده في الجسم بتركيز يصل الي 70 ضعف تركيزها في الطبيعي بالاضافه الي بعض الفيتامينات والمعادن اللازمه لنمو الشعر وبكدا بنكون أخدنا فايده تحفيز نمو بصيلات الشعر .

  • ايه الفرق بين البلازما و ال (growth factors) و ايهم افضل ؟

    – سبب فاعلية البلازما هو انها تحتوي على العديد من انواع الGF ولكن تركيزها و انواعها قد يختلف من شخص لآخر اما في حالة استخدام AQ فان تركيز ال GF يكون ثابت ويتم استخدام ٣ انواع فقط ، و يصل تركيزها ال ٧٠ ضعف تركيز البلازما .

  • لو عملت بلازما و مجابتش نتيجة هل ال GF ممكن تجيب نتيجة؟

    – بعض الحالات بتعاني من مشاكل زي الانيميا ، نقص الڤيتامينات و المعادن ، حالة نفسية سيئة 
    كل العوامل دي لها تأثير سلبي على كفاءة عينة البلازما و نقدر نتجنب ده باستعمال ال GF.

  • بنحتاج كام جلسة ؟

    -تقريباً من 6 الي 8 جلسات بمعدل جلسة كل اسبوعين .

  • – ايه النتيجة المتوقعة و تظهر بعد قد ايه ؟

    – في خلال الشهر الاول تساقط الشعر بيقل بالتدريج لحد ما يوصل للمعدل الطبيعي ، في الشهر الثاني بيبدأ التحسن على الشعر الموجود ، و في الشهر الثالث بيبدأ الشعر الجديد يظهر .

  • - تعد (الخلايا الجزعية) Growth factors احدث طرق لعلاج تساقط وفيها

    بيتم حقن فروه الراس بشكل سطحي جدا

    بمجموعة من البروتينات المحفزه للنمو GF مماثله للموجوده في الجسم بتركيز يصل الي 70 ضعف

    تركيزها في الطبيعي بالاضافه الي بعض الفيتامينات والمعادن اللازمه

    لنمو الشعر وبكدا بنكون أخدنا فايده تحفيز نمو بصيلات الشعر .

    call now
    Call Now